lørdag 7. juni 2008

Fremtiden.

Noe som gjør meg litt redd er fremtiden. Eller lettere sagt, hvem vi blir i fremtiden. For under et år må jeg ta en avgjørelse som avgjør mitt yrke, og hvis det yrke ikke er passende for meg så er de 3 årene bortkastet. Ja, jeg snakker om videregående. Og mange i min alder vet hva de vil bli, i motsetning til meg som har en haug av interesser.

Da jeg var liten skulle jeg bli en skuespiller i Hotel Cæsar for da kunne jeg slippe all raseriet ut. Akkurat som Juni Ankerhansen når hun blir full.
I fjortis-tiden min skulle jeg bli kassadame på Bik Bok for det var zåååå KULT!!!!!!!!

Jeg kan vel si at tankene om hva jeg skal bli har forbredet seg. Men hadde ønsket jeg holdt meg til en ting.

Jeg har så mange hobbyer. Det er alt fra foto til å klippe hår og fra tegne til dans. Og med mange hobby kan det bli vanskelig å finne seg et yrke.

Det er to linjer jeg har lyst til å gå på og det er Medier og kommunikasjon og Design og håndverk.
I D&H vil jeg bli designer mens i M&K aner jeg ikke hva jeg skal bli. Jeg tror den eneste grunnen til at jeg vil gå der er at leksene deres er photoshop, youtube, fotografere og se film. (Ja, jeg vet det er mer kjedelige lekser, men jeg trekker ut det positive i skolen.) Men hva jeg skal bli innen M&K. Det aner jeg ikke!

Samtidig har jeg lyst til å bli frisør eller makupartisk, noe som jeg tror de fleste av vennene mine vil jeg skal bli. Men som min gode tante sa:" Ikke kast bort gode karakterer på noe alle kan bli"

Hvordan skal jeg klare å bestemme meg for ett yrke når jeg ikke klarer å velge en hobby?

Ingen kommentarer: